Ducati Danmark

Officiel dansk Ducati importør

Ducati Streetfighter V4

/link/a9e416212aab442790f12c1cb62f2948.aspx

Ducati Streetfighter V4 - En sand kriger

Ducati Streetfighter V4 og V4 S følger udvilklingen - i 2023 er innovationerne fra Panigale V4-modellerne tilført den vindende 'Fight Formula', som er Streetfighter V4's DNA.

En ny opsætning af stellet, en mere omfattende og effektiv elektronikpakke med nye momentkurver differentiert efter gear, Wet Riding Mode og Full Engine Mode.

Streetfighter V4 er motorcyklen for dig, der ønsker noget ud over det sædvanlige – en motorcykel, der udfordrer det almene. En muskuløs kriger, uanset om du er til bykørsel, lange ture på landevejen eller spænding på racerbanen.

 

Motorcyklen har 208 heste, vejer 178 kg (S-versionen), er udstyret med dobbelte vinger, en kraftig motor og avanceret teknologi som er særligt udtænkt til denne motorcykel, og med fokus på at opnå maksimal ydeevne.

Ducati Streetfighter V4 kommer i et moderne design som udspringer af den majestætiske Panigale V4. Ducati har fjernet kåberne, tilføjet et højt og bredt styr og velsignet den med Ducatis unikke kampformel --> The Fight Formula.

Ducati Streetfighter V4

 

Denne unikke opbygning giver en uovertruffen ydeevne og et aggressivt ydre, der blotter maskinens muskuløse komponenter.

Hop op på en Ducati Streetfighter V4 og oplev det selv!

Streetfighter V4 S

 

Elektronik

Den nye Streetfighter V4 er udstyret med Power Modes-logikken, som allerede er udviklet til Ducati Panigale V4 og V4 S, men naturligvis med kalibreringer, der er skræddersyet til Streetfighterens Desmosedici Stradale-motor.

Der er fire motorstrategier: Full, High, Medium, Low. Full og Low er nye, mens strategien i High og Medium er blevet ændret.

Full Power Mode lader motoren udfolde hele sit potentiale med momentkurver uden elektroniske filtre undtagen i 1. gear.

Til High- og Medium Power-indstillingerne er der udviklet et nyt Ride by Wire-styresystem med en dedikeret kalibrering af hvert af de seks gear, og det sikrer, at køreren altid får maksimal trækkraft, hver gang gashåndtaget drejes.

Low Power-indstillingen er derimod udviklet til kørsel på veje med dårligt vejgreb, og motorcyklens ydelse er begrænset til 165 hk med særdeles brugervenlig gasspjældsrespons.

De skræddersyede kalibreringer til Streetfighter V4 sikrer maksimal overensstemmelse mellem det drejningsmoment, som føreren ønsker, og det drejningsmoment, som rent faktisk leveres.

2023-udgaven af Streetfighter V4 lanceres med det helt nye Wet Riding Mode, så kørslen bliver endnu mere sikker på overflader med dårligt vejgreb.

S-versionen er suppleret med et litium-ion-batteri.

Instrumentpanelet på Streetfighter V4 2023 følger også udviklingen fra Panigale V4. Grafikken er ændret, så informationen er nemmer at aflæse og mere beskrivende og hjælper entusiaster med kalibreringen af de forskellige parametre.


Som på Panigale V4 vises gearskift med en ekstern grøn LED-indikator. Instrumentpanelet har “Track Evo”-displayindstillingen, som afspejler det layout, der anvendes på MotoGP Desmosedici og sikrer et øjeblikkeligt overblik over de vigtigste informationer og de elektroniske systemers indgriben.

Cyklen har også fået ny Engine Brake Control (EBC) EVO 2-software, som sikrer bedre stabilitet, præcision og retningsstabilitet ved opbremsninger og indkørsel i sving, og samtidig får køreren mulighed for mere præcist at vælge den elektroniske opsætning til hvert enkelt formål.

Streetfighter V4 '23 omfatter også en ny strategi til Ducati Quick Shift (DQS), som forbedrer gearskiftet uanset gashåndtagets drejning – både når det drejes delvist eller helt, så de to situationer håndteres på forskellige måder.

Og endelig omfatter de elektroniske ændringer en opdatering af kølerens funktion, som nu giver en bedre regulering af driftstemperaturerne og større termisk komfort for køreren allerede ved almindelige hastigheder på vejen.

 

Elektronikpakken indeholder:


• ABS Cornering EVO
• Ducati Traction Control (DTC) EVO 2
• Ducati Slide Control (DSC)
• Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
• Ducati Power Launch (DPL)
• Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2
• Engine Brake Control (EBC) EVO 2
• Ducati Electronic Suspension (DES) EVO (kun S-versionen)


Elektronikken som er indbygget i den nye Streetfighter V4 giver den ultimative frihed i det de fleste komponenter, heraf DTC, DWC, DSC og EBC, kan tilpasses efter førerens kørestil – let og hurtigt via kontakten i venstre side.

Streetfighter V4 er udstyret med en 5" TFT-farveskærm i høj opløsning, der gør det let for føreren at orientere sig om sin kørsel.


Streetfighter V4 TFT color display

 

Motoren

Desmosedici Stradale-motoren på 1.103 ccm har fået en ændret kalibrering, som matcher den store diameter på udgangen fra lyddæmperen, og som er implementeret for at reducere returtrykket fra udstødningen. På højre side finder du desuden koblingsafdækningen fra Panigale V4, som gør det nemt at montere tørkobling.

Streetfighter V4 motoren har desuden lange vedligeholdelsesintervaller. Justering af ventiler skal først udføres ved 24.000 km; services udføres ved hver 12.000 km eller 12 måneder.

 

Streetfighter V4 S


Et dominerende og spændende design


Designet bag Ducati Streetfighter V4 stammer fra Panigale V4, hvor alt det unødvendige er skåret fra, så motorcyklen fremstår rå og vild.

Streetfighter V4 er designet som en uovertruffen, moderne, teknologipakket motorcykel med formålet om at få føreren til at føle sig som den ultimative hersker over vejene.

Alt ved motorcyklen indikerer vildhed. De vinklede spejle giver Streetfighter V4 dens dominerende udseende af et rovdyr på jagt, motorcyklens imponerende LED-forlygte breder sig som et smørrede smil inspireret af Jokeren og designet står skarpt, skåret helt ind til benet, så der ikke er noget, der holder dig tilbage for at komme hurtigt frem.


Aerodynamik


Den nye Streetfighter V4 er hurtig, agil og med en ydeevne, der kræver maksimal stabilitet ved høj hastighed. Til denne model er derfor også udstyret med de unikke ”Biplane Wings”, der bl.a. reducerer luftmodstanden og øger vejgrebet.

De aerodynamiske Biplane vinger genererer 28 kg downforce ved 270 km/t (20 kg på forhjulet, 8 kg bagpå), så du som fører opnår et langt bedre vejgreb og opnår en højere stabilitet end hidtil, selv ved høje hastigheder.

Downforce fra Biplane vingerne forbedrer desuden stabiliteten under opbremsning og gennem hjørner. Som fører begrænses du derfor ikke i din kørsel. Med den nye aerodynamik kan du køre afslappet og bekymringsfrit.

 

Streetfighter V4 S wings

 

Stel og ergonomi

På den nye Streetfighter V4 følger stellet også udviklingen i Panigale V4-familien og giver entusiasterne bedre stabilitet, en bedre følelse forrest på motorcyklen og større kørselssikkerhed. Stellet omfatter frontrammen og en enkeltsidet svingarm – begge i aluminium – med en lodret forgaffel og mekanisk justerbar støddæmper på V4-versionen.


Streetfighter V4 S har semiaktiv Öhlins-affjedring (NIX30 lodret monteret 43 mm gaffel og TTX36-støddæmper) med SmartEC 2.0-interface, for øget alsidighed, effektivitet og hurtig opsætning.

På V4 S-version er fælgene fra Marchesini desuden udført i støbt aluminium til stor fordel for adrætheden ved retningsændringer og responsen ved acceleration og opbremsning takket være den reducerede uaffjedrede vægt.

Ligesom på Panigale V4 er svingarmens drejemekanisme på Streetfighter V4 2023 placeret 4 mm højere, hvilket øger anti-dyk-bevægelsen, som hjælper kørerne med større stabilitet, præcision og evnen til at holde banen på vej ud af sving og generelt ved alle accelerationer.
Vægtfordelingen flyttes også fremad, så belastningen på fronten øges, hvorved præcisionen og hastigheden øges ved indkørslen i sving.

Endelig har ergonomien fordel af benzintankens nye design med en form, som giver bedre støtte til køreren ved opbremsninger og i sving. Streetfighter V4 S 2023 har en køreklar vægt med fuld olie- og benzintank på 197,5 kg.

 

Specifikationer:

Streetfighter V4

Streetfighter V4 S

Streetfighter V4 SP2

 

Kontakt nærmeste Ducati forhandler for mere info.