Ducati Danmark

Officiel dansk Ducati importør

Ducati Diavel V4 - Muskuløs, sporty og elegant på samme tid

/link/0ecfb18d19af4366a34240761e8a9b70.aspx

Diavel V4 – Et design, der skal ses og opleves

 

  • Pris fra kr. 439.990,-  (incl. lev. omk.)
  • Farve: Ducati Red og Thrilling Black

Diavel Diavel blev præsenteret første gang i 2011 - nu er Ducati klar med tredje generation af Diavel - nemlig Diavel V4.

Diavel har altid være muskuløs og sportslig med en aggressiv karakter. Med introduktionen af den avancerede V4 Granturismo-motor bliver Diavels præstationer nu endnu mere imponerende.

Ducatis 1.158 ccm V4 motor er med sine 168 hk og et drejningsmoment på 126 Nm den perfekte motor til en muskuløs cruiser.

Diavel V4 skaber opmærksomhed og udgør en symbiose af tekniske, dynamiske og elegante features, der f.eks. kendes fra sportslige naked bikes og muskeløse cruisere. Dermed er den en drøm for mange forskellige motorcyklister.

 

Diavel V4 design

 

Umiskendelige linjer


Diavel V4 udstråler noget helt særligt fra første øjekast. Muskuløs og dristig med brede ”skuldre” og fire stolte udstødningsrør, der straks afslører den sofistikerede motorkonstruktion.
Diavel V4 er inspireret af muskelbiler og superheltenes æstetik, og den afspejler billedet af en atlet, som er klar til sprint i startblokken med hele vægten koncentreret forrest og en adræt, strømlinet bagende.

Signaturfronten, baglygten og blinklysene, naturligvis i full-LED, bidrager også til Diavel V4s umiskendelige fremtoning. Forlygten har ændret form til en dobbelt C-profil. Baglygten består af en matrix af punktformede LED’er, der er placeret under bagenden, og den har også en umiskendelig optisk Ducati signatur: En unik, enestående og spektakulær løsning, som gør motorcyklen øjeblikkeligt genkendelig. Dynamiske blinklys er integreret i styret foran bremse- og koblingsgrebet.

Et andet markant element på Diavel V4 er det enorme 240/45-bagdæk. Fælgene er 5-egede i aluminium med en profil, som er forskønnet med maskinpolerede overflader og er et af de mest raffinerede elementer af Diavel V4s æstetiske udtryk.


Diavel V4 matrix baglygte

 

Motor

Diavel V4 er udstyret med den 1.158 ccm V4 Granturismo-motor, som er et centralt element i motorcyklens design og samtidig et teknisk valg, som forbedrer præstationerne, de dynamiske egenskaber og køreglæden også takket være den sofistikerede modroterende krumtapaksel, som reducerer den gyroskopiske effekt og øger motorcyklens adræthed.

Kraftfuld (168 hk), momentstærk ved alle omdrejningstal (med et maksimalt drejningsmoment på 126 Nm ved 7.500 omdr./min.), men også ekstremt let og kompakt – V4 Granturismo (som stammer fra Desmosedici Stradale på Panigale og Streetfighter V4) er både jævn, regelmæssig og sjov helt fra de laveste omdrejningstal.

Den er også karakteriseret af lave driftsomkostninger med serviceintervaller på 60.000 km (hvilket er rekord på verdensplan) og effektiv, når det gælder brændstofforbrug og emissioner, takket være det udvidede frakoblingssystem. Denne funktion frakobler ikke kun den bageste cylinderrække, når motorcyklen holder stille, men også ved kørsel med lave omdrejningstal og reduceret motorbelastning.

Twin Pulse-tændingsrækkefølgen karakteriserer sammen med det dedikerede udstødningssystem, som er udviklet med stor fokus på ”lydkvaliteten”, umiskendeligt V4 Granturismo. Det udvidede frakoblingssystem til de bageste cylindre, som gør det muligt for motoren at fungere som 2-cylindret eller 4-cylindret med en umærkelig overgang takket være et jævnt skift, skaber en ændring i lyden fra udstødningssystemet, når motoren skifter mellem to og fire cylindre. En dybere lyd med lavere frekvens kendetegner V4 Granturismo, når kun de to forreste cylindre er aktive. Frekvensen bliver derimod højere, når alle fire cylindre er i drift.

 

Diavel V4 motor

 

 

Chassis og ergonomi

V4 Granturismo-motorens hæsblæsende præstationer er kombineret med overraskende adræthed og dynamiske egenskaber for en motorcykel af denne type. Diavel V4 har en egenvægt uden brændstof på 223 kg, hvilket svarer til en reducering på over 13 kg (-5 kg på motoren og -8 kg på stellet) i forhold til Diavel 1260 S, og det skyldes den lette V4 Granturismo og specifikke tiltag på mange af motorcyklens komponenter.

Raffinerede og effektive komponenter som en upside down-gaffel med 50 mm ben og en cantilever-bagdæmper – begge fuld justerbare. Bremsesystemet har Brembo Stylema®-kalibre og dobbelte 330 mm bremseskiver foran.

Det er ensbetydende med en motorcykel, som kan levere både hæsblæsende acceleration og deceleration. Præstationerne fra V4 Granturismos 168 hk kombineret med 240/45-bagdækket og en dedikeret gearing gør det faktisk muligt for motorcyklen at accelerere fra 0-100 km/h på under 3 sek. med en meget imponerende fremdrift.

Bremsesystemet, som ligner systemerne i supersport, med 330 mm bremseskiver og Brembo Stylema®-kalibre sikrer den bedste bremseeffekt med maksimale decelerationsværdier på hele 11,5 m/sek.2: En værdi, som normalt kendetegner motorcykler til racerløb og kun kan opnås med en meget raffineret kalibrering af ABS-systemet.

Kørepositionen på denne motorcykel er i focus med den lavere sædehøjde (790 mm over jorden), de centralt placerede fodhvilere og det høje styr, som er 20 mm tættere på køreren end på Diavel 1260. Alt dette gør styringen nemmere og udstråler visuelt en følelse af kontrol og selvsikkerhed.

Komforten er også markant forbedret på de lange køreture takket være den bageste affjedring, hvor vandringen er øget med 15 mm, og især det opdaterede sæde, som giver maksimal bevægelsesfrihed i alle retninger og dermed også giver fordele, når det gælder effektiviteten ved mere sportslig kørsel.

 

Diavel V4 Thrilling black

 

Elektronik

Det er nemt og sikkert at følge med i og udforske Diavel V4s præstationer takket være en omfattende elektronikpakke.

Diavel V4 byder på tre Power-indstillinger og fire køreindstillinger: Sport, Touring, Urban og den nye Wet, som er beregnet til overflader med dårligt vejgreb. Køreindstillingerne giver køreren mulighed for at tilpasse motorydelse og indgreb fra assistentsystemerne (Ducati Traction Control i Cornering-versionen, kurve-ABS og Ducati Wheelie Control) efter kørselssituationen og egne præferencer.

Cruise Control gør motorvejskørsel mere afslappet, mens Launch Control giver hæsblæsende igangsætninger og Ducati Quick Shift up & down gør gearskift mindre trættende og mere effektive ved sportslig kørsel.

Køreren kan styre alle de elektroniske systemer via baggrundsoplyste knapper på håndtagene og på det nye 5” TFT-instrumentpanel i farver, som også byder på Bluetooth-opkobling, så du kan parre din smartphone og bruge den til opkald, sms’er og musik eller bruge turn-by-turn-navigationssystemet (fås som tilbehør) via Ducati Link-appen.

 

Diavel V4 Back light

 

Specifikationer for Ducati Diavel V4:


• V4 Granturismo-motor, 1.158 ccm
• 168 hk (124 kW) ved 10.750 omdr./min., 126 Nm ved 7.500 omdr./min.
• Ventiljustering for hver 60.000 km
• Monocoque-alu stel
• 20-liters-benzintank i stål
• DRL forlygte - Day Time Running Light
• LED matrix-baglygte
• Integrerede dynamiske blinklys
• Fuld justerbar 50 mm forgaffel
• Fuld justerbar Mono-støddæmper
• Bremsesystem med dobbelte 330 mm bremseskiver og forrest Brembo Stylema®-monobloc-bremsekalibre
• Diablo Rosso III-bagdæk i størrelsen 240/45
• Støbte alu fælge med maskinpolerede eger
• 5” TFT-instrumentpanel med Bluetooth-opkobling, Ducati Link-app
• Turn-by turn-navigationssystem som tilbehør
• Tre Power Modes, fire Riding Modes (Sport, Touring, Urban, Wet)
• Nyeste generation af hjælpesystemer i elektronikpakken (6D IMU): kurve-ABS; Ducati Traction Control (DTC); Ducati Wheelie Control (DWC); Ducati Power Launch (DPL); Ducati Quick Shift up / down (DQS), Cruise Control.

 

  • Pris fra kr. 428.990,-  (incl. lev. omk. 2.090)
  • Farve: Ducati Red og Thrilling Black

 

Modeloversigt

 

Går du rundt og drømmer om en Ducati Diavel V4, eller ønsker du at prøvekøre den, kan du med rette kontakte din nærmeste Ducati-forhandler.