Ducati Danmark

Officiel dansk Ducati importør

Ducati DesertX - Dream Wilder

/link/8b73a97ce7b0494f90e380733ad04f2c.aspx

Lad dine drømme gå i opfyldelse

 

  • Pris kr. 225.990 (incl. lev. omk. 2.090)
  • Farve: Matt Star White Silk


DesertX er en motorcykel med en intens offroad-attitude, som effektivt sætter nye grænser for, hvad du kan med en Ducati. Ørkensand, smalle offroad-stier, grusveje og snoede bjergveje: Med DesertX er der ingen begrænsninger for dine drømme.

Med 21” forhjul og 18” baghjul er den nye DesertX udviklet til at klare selv de vanskeligste offroad-udfordringer. Den specifikt offroad-orienterede udvikling kombineret med Ducatis erfaringer fra gadebrug har resulteret i en responsstærk, let kørt motorcykel, som er i sit rette element under alle forhold og på almindelig vej.


Designet af DesertX er en moderne fortolkning af linjerne på 80’ernes Enduro-motorcykler.

 

Ducati tilbyder 4 års garanti på DesertX.


Ducati DesertX

 

Stel, affjedring og dæk

Stellet på den nye Ducati DesertX omfatter en ny ramme i rørkonstruktion, som er kombineret med en affjedring med lang vandring og dedikerede indstillinger, så motorcyklen kommer effektivt frem under de mest vanskelige offroad-forhold. Optimeringen har resulteret i en effektiv motorcykel med en vægt på kun 202 kg (egenvægt).

Affjedringen på DesertX skiller sig ud med en lodret Kayaba-forgaffel med en diameter på 46 mm og en vandring på 230 mm samt en Kayaba-monostøddæmper - begge justerbare. Kayaba-monostøddæmperen er på perfekt vis kombineret med svingarmen i aluminium, så baghjulet kan bevæge sig 220 mm. Desuden har den nye DesertX en stor frihøjde på 250 mm, hvilket gør den særdeles velegnet til mere ekstreme offroad-eventyr.

Det er desuden bemærkelsesværdigt, at den nye DesertX er udstyret med en unik dækstørrelse for en Ducati: 21” foran og 18” bagpå. De originale dæk er af typen Pirelli Scorpion Rally STR, 90/90-21 og 150/70 R18: et perfekt valg til motorcyklens fremragende allround-egenskaber.

Bremser

Ligesom på alle andre Ducati motorcykler drager bremsesystemet på den nye model også fordel af kurve-ABS-funktionen. Foran har den et Brembo M50-bremsesystem med monobloc-bremsekalibre med fire stempler med en diameter på 30 mm, en aksialpumpe med justerbare arme og dobbelte 320 mm bremseskiver med aluminiumsflanger.

Bagpå er motorcyklen forsynet med en enkelt bremseskive med en diameter på 265 mm i kombination med en flydende bremsekaliber med dobbelt stempel – som altid fra Brembo. Bremsekraften er tilpasset til at yde stor fleksibilitet ved offroad-kørsel og ved kørsel på glatte vejbelægninger, og desuden er den doseret optimalt til gadebrug.


DesertX forbremser

 


Ergonomi

Lange og krævende tests er udført både offroad og på asfalt således at ergomoniem er i top. Forholdet mellem saddel, fodhviler og styr er optimalt i stående position og komfortabelt selv ved gadekørsel.

Sædehøjden er 875 mm og kombinationen af en særdeles smal indvendig benvinkel og affjedringen i standardposition, sikrer en god kontakt med underlaget. Sædehøjden kan reduceres med et sænket sæde (fås som tilbehør).


DesertX


En god rækkevidde til længere køreture sikres takket være benzintanken med en kapacitet på over 21 l og muligheden for at montere en ekstra tank (fås som tilbehør) bagest på motorcyklen med en kapacitet på 8 l ekstra benzin.


DesertX har også en fremragende lastkapacitet med en volumen på næsten 120 l - sidetasker og alu topboks fås som tilkøb.

Det specifikke valg af slangeløse dæk gør det muligt at kombinere fremragende offroad-præstationer med godt vejgreb på alle typer asfalt, og det fungerer perfekt på turen, fordi det giver den bedst mulige beskyttelse mod den type punkteringer, der er typiske ved offroad-kørsel.


Motoren

Den beundrede 937 ccm vandkølede Testastretta 11° Desmodromic-motor udgør hjertet i den nye DesertX. Den kendetegnes af en uforlignelig driftssikkerhed og yder 110 hk ved 9.250 omdr./min. og et maksimalt drejningsmoment på 92 Nm ved 6.500 omdr./min.

Motoren, som er stabil og solid, nyder godt af alle de forbedringer, som vi kender fra Monster og Multistrada V2, inklusive den ekstremt lette og kompakte 8-pladers kobling og gearkassen med en gearcylinder monteret på lejer for at reducere friktionen og forbedre præcisionen og funktionen ved gearskift. Det bidrager også til en reducering af motorens samlede vægt med 1,7 kg i forhold til den tidligere version.

Testastretta 11°-motoren er specifikt optimeret med henblik på at levere de bedste præstationer ved offroad-kørsel og ved forskellig brug af motorcyklen. Faktisk har gearkassen andre dedikerede gearudvekslingsforhold i forhold til Multistrada V2. Det betyder, at gearudvekslingsforholdene er blevet forkortet i alle gear op til 5. gear, så offroad-egenskaberne er optimale. Især 1. og 2. gear er meget kortere med henblik på at optimere kørsel med lav hastighed på de vanskelige passager, der er typiske ved offroad-kørsel. 6. gear er tilstrækkeligt langt til at optimere kørslen på motorvej med lavt motoromdrejningstal – det er ensbetydende med et lavt brændstofforbrug og god komfort.


Ducati DesertX

 


Elektronik

Et særligt punkt er den moderne elektronik, der byder på funktioner i topklasse og fantastisk sikkerhed, når det gælder assistentsystemer til køreren.
Den nye DesertX byder faktisk på hele seks køreindstillinger, der er kombineret med fire indstillinger for ydelsen – Full, High, Medium, Low til regulering af ydelsen og responsen fra Testastretta-motoren.


De vigtigste nye features er de specifikke indstillinger til Enduro Riding Mode og introduktionen af den nye Rally Riding Mode foruden Sport, Touring, Urban og Wet.


For at være helt præcis giver Enduro Riding Mode takket være den reducerede ydelse og de skræddersyede kontrolindstillinger køreren mulighed for at tackle de mest krævende offroad-spor med større sikkerhed, og det bliver nemmere for kørere med mindre erfaring at køre offroad. Rally Riding Mode er med fuld motorydelse og reduceret elektronisk kontrol derimod beregnet til de mere erfarne kørere, der vil have mest muligt ud af DesertX-modellens offroad-egenskaber.


Hvert Riding Mode kan – også takket være en Bosch IMU (Inertial Measurement Unit) – ændre motorcyklens karakter alt efter kørerens input. Det sker ved at påvirke niveauet af indgreb fra de forskellige elektroniske systemer: Engine Brake Control (EBC), Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down og kurve-ABS.


Kurve-ABS kan specifikt indstilles i tre niveauer og dermed tilpasses til alle situationer og evner. I de køreindstillinger, der er dedikeret til offroad-kørsel (Enduro og Rally), kan kurve-ABS også deaktiveres helt.


DesertX Instrumentpanel

 

Instrumentpanelet på DesertX er vertikalt og placeret, så det viser tydelige informationer også ved stående kørsel, og det byder på et 5” komplet TFT-farvedisplay i høj opløsning. Instrumentpanelet er forberedt til integrering af Ducati multimediesystemet, så køreren kan tilslutte sin telefon og dermed aktivere nye funktioner som fx musik og indgående/udgående opkald eller turn-by-turn-navigation* (ekstraudstyr), som viser guidningen direkte på instrumentpanelet.

 

Førsteklasses teknologiske funktioner forefindes også i lyssystemet, som er et full-LED-system. Den dobbelte forlygte har to poly-ellipsoide moduler med dobbeltfunktion inklusive dagskørelys, og den er konstrueret til at give fremragende udsyn, hvilket især er vigtigt for motorcykler, der kan køre under alle forhold. Baglygten omfatter Ducati Brake Light – et særligt system, som i tilfælde af hårde opbremsninger automatisk aktiverer en funktion, så baglygten blinker for at advare køretøjer bagved – en løsning, som yderligere øger kørerens sikkerhed.

*Ducati multimediesystem og turn-by-turn-navigation er tilbehør. Tilgængeligheden af disse funktioner kan variere alt efter land, smartphonemodel og operativsystemets version.


DesertX

 

Specifikationer Ducati DesertX


• 937 ccm Testastretta 11°-motor, 110 hk ved 9.250 omdr./min. og 92 Nm ved 6.500 omdr./min.
• Udstødningssystem med enkelt lyddæmper
• Rørformet stålramme med dobbeltsidet svingarm i støbt aluminium.
• 21-liters benzintank
• Slangeløse hjul med Pirelli Scorpion Rally STR-dæk i størrelsen 90/90-21 foran og 150/70 R18 bagpå
• 46 mm komplet justerbar KYB-forgaffel med en vandring på 230 mm
• Komplet justerbar KYB-støddæmper med en vandring på 220 mm
• 6 individualiserbare køreindstillinger (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally)
• Fire ydelsesindstillinger med tre ydelsesniveauer
• Bosch kurve-ABS, tre niveauer
• DTC, otte niveauer
• Ducati Wheelie Control
• Engine Brake Control
• 5” TFT-instrumentpanel i farver
• Ducati Brake Light
• Ducati Quick Shift Up & Down (DQS)
• Ducati fartpilot
• Komplet LED-forlygtesystem

 

  • Pris kr. 218.990 (incl. lev. omk. 2.090)
  • Farve: Matt Star White Silk

 

 

Kontakt din Ducati forhandler for at høre nærmere omkring Ducati DesertX

 

Tilbage til forsiden