Ducati Danmark

Officiel dansk Ducati importør

Ducati Hypermotard 698 Mono - Simpel, let og agil

/link/a1946640537e42c39648e3b857162ca9.aspx

Den perfekte kombination af sjov på første klasse

  • Pris fra kr. 169.990,- (incl. lev. omk.)
  • Farve: Ducati Red og RVE versionen i Graffiti Livery

Ducati Hypermotard 698 Mono er den perfekte motorcykel til at få pulsen i vejret: Den er sjov, essentiel og let som en Supermotard til racerbanen, og den er smuk, sofistikeret og højtydende som enhver Ducati.

Den første 1-cylindrede Ducati Supermotard er udstyret med den nye Superquadro Mono-motor – den mest avancerede og højtydende i segmentet med en maksimal ydelse på 77,5 hk og et maksimalt omdrejningstal på 10.250 omdr./min.

Hypermotard 698 Mono er som standard udstyret med et elektronisk system, som gør det muligt for dig at lære at køre som en ægte Supermotard-kører.
Takket være tekniske løsninger fra Panigale-universet er Hypermotard 698 Mono en motorcykel med fremragende respons og præcision som en sportsmotorcykel samt en motor, der trækker som ingen anden.

Kort og godt: Ducati Hypermotard 698 Mono sætter nye standarder for Supermotards til gadebrug!

 

Ducati Hypermotard 698 Mono

 

Ducati Hypermotard 698 Mono er udviklet med det ene formål at begejstre i svingene og mellem svingene på racerbanerne, men også i byen, hvor den gør enhver køretur til dagens sjoveste højdepunkt. Det mål blev nået ved hjælp af bl.a. tekniske løsninger fra Panigale-universet, og der leveres uforglemmelige følelser, når du først sidder i sadlen.


Motoren, på den nye Hypermotard 698 Mono, Superquadro Mono, er den mest avancerede og højtydende 1-cylinders motor til gadebrug nogensinde. En motor skabt til at sætte nye rekorder takket være en maksimal ydelse på 77,5 hk og et maksimalt omdrejningstal på 10.250 omdr./min. Denne motor har udgangspunkt i den 2-cylindrede 1299 Panigale-motor, hvorfra den har arvet den 116 mm stempelboring, forbrændingskammer, indsugningsventiler i titanium og udstødningsventiler i stål samt Desmodromic-ventilstyringen – samme løsning, som Ducati anvender i MotoGP (alle de tekniske specifikationer for Superquadro Mono-motoren kan ses her).


Superquadro Mono - The most powerful single-cylinder in the world.

 

Den enestående elektronikpakke for segmentet, giver den ikke så erfarne kører mulighed for at lære at køre som en Supermotard-kører med hjælp fra ABS Cornering, som til denne cykel har indstillinger, der er specielt udviklet til at understøtte ”sidelæns kørsel” på racerbanen.

Samme pakke gør det muligt for mere erfarne kørere fuldt ud at udnytte Superquadro Mono-motorens høje ydelse og det stabile og stive stel. Hypermotard 698 Mono kombinerer præcisionen fra forenden af Ducatis sportsmotorcykler med den typiske adræthed fra Supermotards, hvilket resulterer i en nem, intuitiv og frem for alt sjov køreoplevelse, som den skal være med en fun bike. 

Og dertil kommer et design, som forstærker indtrykket af den nye Superquadro Mono-motor i kombination med markante designdetaljer fra Supermotards til racerløb som fx enkelthed, aggressivitet og visuel lethed og de rene og sofistikerede linjer, som nu er typiske for Ducati.

Umiskendelig Ducati stil
Den nye Hypermotard 698 Mono kombinerer typisk Supermotard racerløbsæstetik – essentiel, kompakt og aggressiv – med rene linjer og opmærksomhed på overfladerne, hvilket er typisk for Ducatis design.

Resultatet er en slank og elegant motorcykel. Stellets elementer, der er reduceret til et minimum, kommunikerer ved første øjekast Ducatis sportslighed. Den høje og flade sadel, den høje forskærm, den skarpe bagende og nummerpladerne bagpå er alle elementer, der cementerer motorcyklens attitude.

I tråd med Ducatis stil kombinerer de 5-egede aluminiumsfælge i Y-design et sportsligt look og fordelene ved en lav vægt.

Et andet unikt element er de dobbelte lyddæmpere, der er monteret øverst på siderne af bagenden – et markant element for Hypermotard-familien og Supermotards til racerløb.


Hypermotard 698 Mono DRL


Den superkompakte LED-forlygte har integreret DRL (Daytime Running Lights) med en dobbelt ”C”-lysprofil, som gør Hypermotard 698 Mono til en motorcykel, man lægger mærke til. Samme lyssignatur er anvendt i det bageste positionslys.

Fun bike-personligheden på Hypermotard 698 Mono ses tydeligt i RVE-versionen, som er karakteriseret af det dedikerede ”graffiti'-design.

 

Chassis og ergonomi
Hypermotard 698 Mono er kompakt og let med en egenvægt på 151 kg uden benzin. Det resultat er opnået takket være et opdelt stel, som kombinerer både styrke, stivhed og lethed, støbte fælge, bremseskiver med aluminiumsflange og Marzocchi-letvægtsforgaflen, som er fuldt justerbar.
Den dobbeltsidede svingarm, som er let og vigtig, fungerer via en progressiv forbindelse med en komplet justerbar støddæmper bagest.

Fælgene er forsynet med Pirelli Diablo Rosso IV-dæk i størrelsen 120/70 ZR 17 foran og 160/60 ZR 17 bagpå.

Det forreste bremsesystem har en enkelt 330 mm skivebremse, som er specialudviklet af Brembo til Hypermotard 698 Mono, med en Brembo M4.32-bremsekaliber. Bagpå er der en enkelt 240 mm bremseskive – ligeledes i en speciel konstruktion.

Fodhvilernes design er udviklet til at maksimere hældningsvinklen. Ved at fjerne gummiindlæggene er det desuden muligt at opnå maksimalt fodfæste ved kørsel med racerstøvler på racerbanen takket være en særlig behandling af kanten. Motorcyklens ekstremt slanke struktur øverst og den flade sadel med stofbetræk med optimeret greb gør det nemmere at bevæge kroppen og benene.


Ducati Hypermotard 698 Mono RVE


Farver og tilgængelighed
Den nye Hypermotard 698 Mono vil være tilgængelig hos enkelte forhandler fra februar 2024 i den klassiske Ducati Red. Også RVE-versionen, med en særlig grafik, sort ramme og DQS-quickshifter som standardudstyr vil være at finde i Danmark fra februar 2024.

 

Standard specifikationer:


• Ducati Superquadro Mono motor, 659 cc, 77,5 Hk ved 9.750 rpm, max. moment 6,4 kgm ved 8.000 rpm, box-in-box stempel, desmodromisk ventilstyring med indsugningsventiler i titanium.
• Trellisrørstel i stål inddelt i sektioner i forskellig tykkelse, understel i stål og dobbeltsidet svingarm i alu.
• 45 mm Marzocchi upside-down forgaffel, fuld justerbar med hydraulisk kalibrering, 215 mm vandring. Fuld justerbar Sachs mono støddæmper, udvendig justering afhydraulisk kalibrering, wheel travel 240 mm.
• 5-eger hjul 120/70-17” og 160/60-17” med Pirelli DIABLO™ Rosso IV dæk
• Bosch-Brembo ABS 10.3ME Kurve bremse system
• 330 mm forbremseskive og Brembo M4.32 4-piston radial caliper
• Fodhvilere sports-optimeret for køreren med aftaglig gummi
• Fuld LED forlys med dobbelt-C DRL, Fuld-LED baglys
• Instrumentpanel med 3.8” IBN (Improved Black Nematic) LCD skærm med gearskifte LED
• Lithium batteri
• Bosch Inertial Measurement Unit (IMU)
• 3 Power Modes (Low, Mid, High)
• 4 Riding Modes (Sport, Road, Urban, Wet)
• Ducati Wheelie Control (DWC)
• Ducati Traction Control (DTC)
• Engine Brake Control (EBC)
• Ducati Power Launch (DPL)
• Ducati Link Ready med infotainment apps
• Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down - bemærk kun standart på RVE-versionen, ellers tilkøb.

 

Trims
• RVE, med speciel grafik og DQS som standart
• Standart, i farven Ducati red

 

Tilbage til modeloversigt eller tilbage til Hypermotard-oversigt.


Find din nærmeste Ducati-forhandler og høre mere om Ducati Hypermotard &98 Mono!